I cacciatori contemporanei
Moderatori: Pinchuruwia, Tuna, Mayu
-
- Autore
- Messaggio
- Tsunki
- Administrator
- Messaggi: 4289
- Iscritto il: gio 7 dic 2006, 20:26
- Località: Amazzonia, Australia, Svizzera
- Contatta:
Re: I cacciatori contemporanei
Claro que no! Siete voi che stavate parlando di danaro...Nic ha scritto: Ciò che io mi chiedevo però, un pochino più a fondo, è: il potere è sempre legato ai soldi?
(Per soldi intendo quanti ne fai circolare...)
Comunque le persone di potere non sono interessate al danaro di per sé: è uno strumento o un effetto collaterale.
Chi cerca semplicemente i soldi, è di solito un uomo debole. E quasi mai ottiene la ricchezza che insegue. Se la ottiene, non sa gestirla e ne viene distrutto.
ánimo y fuerza
Tsunki
Tsunki
Re: I cacciatori contemporanei
Stavo leggendo/ascoltando questa intervista di Jeff Bezos, fondatore di Amazon.com, e mi sono venute in mente le parole di Tsunki.
http://uk.businessinsider.com/amazons-j ... ts-2014-12
"I’ve made billions of dollars of failures at Amazon.com. Literally billions of dollars of failures. You might remember Pets.com or Kosmo.com. It was like getting a root canal with no anesthesia. None of those things are fun. But they also don’t matter.
What really matters is, companies that don’t continue to experiment, companies that don’t embrace failure, they eventually get in a desperate position where the only thing they can do is a Hail Mary bet at the very end of their corporate existence. Whereas companies that are making bets all along, even big bets, but not bet-the-company bets, prevail. I don’t believe in bet-the-company bets. That’s when you’re desperate. That’s the last thing you can do."
http://uk.businessinsider.com/amazons-j ... ts-2014-12
"I’ve made billions of dollars of failures at Amazon.com. Literally billions of dollars of failures. You might remember Pets.com or Kosmo.com. It was like getting a root canal with no anesthesia. None of those things are fun. But they also don’t matter.
What really matters is, companies that don’t continue to experiment, companies that don’t embrace failure, they eventually get in a desperate position where the only thing they can do is a Hail Mary bet at the very end of their corporate existence. Whereas companies that are making bets all along, even big bets, but not bet-the-company bets, prevail. I don’t believe in bet-the-company bets. That’s when you’re desperate. That’s the last thing you can do."
"Le Parole dello Sciamano" - La realtà vera è altrove, è completamente diversa da quello che ci appare.